diumenge, d’octubre 28, 2007

Ereccions complint ordres? Una revelació escruixidora

Estic veient el "30 minuts" de TV3. Acabo d'escoltar una revelació escruixidora. Tan escruixidora que no m'he pogut contenir de deixar-ne constància afegida aquí. Contava una víctima de la repressió de la dictadura argentina les violacions a què va ser sotmesa i, en particular, comentava l'habitual excusa dels torturadors en el sentit que complien ordres.

Pot un home tenir una erecció perquè l'hi ordenen? Pot tenir una erecció perquè compleix ordres? És la qüestió que ens han tirat a la cara. L'argumentació ha estat impecable i dolorosa. La violació deixa fora de tot dubte que la tortura era un acte del tot voluntari. En altres menes de tortura, podria quedar un dubte. En el de la violació, no.

És molt important que algú conservi la capacitat de raciocini, i la dignitat, de plantejar les coses d'aquesta forma. Podria ser un exemple molt útil per a contrarestar el món al revés que alguns estan plantejant aquí a propòsit del nostre passat recent.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Jo també vaig veure el programa i vaig sentir el relat d'aquesta víctima en concret.
Avui he estat comentant el tema amb un client de la meva botiga que és alemany, però que va emigrar cap a Argentina quan tenia 8 anys perquè estaven en el punt de mira dels nazis. I m'ha dit: -" Y vos porqué creés que nos fuimos de Argentina con nuestro hijo y nuestra hija de vuelta para Alemania?"
Mai n'haviem parlat i a ell no l'he vist amb ganes de tirar endavant la conversa. Se li ha entristit enormement la cara. Té 79 anys i és un apàtrida. A l'argentina era alemany, a Alemània era argentí. I ara diu que va venir a Espanya pensant-se que tots érem espanyols i vès tu quin cacau "le hemos organisado los catalanes", ja que ell quan va venir no tenia ni idea de què era realment Espanya.
Per molta gent, la vida ha estat una continua fugida per poder salvar la pell.